Een nieuw logo en een serieuze koers.

Met een nieuw logo luiden we onze identiteit in. En daarmee hopelijk de start van een waardevolle reis.
Logo van De Eendagsschool.

We hebben een nieuw logo! Althans, een soort van. Het heeft natuurlijk de kracht van het oude logo, maar wat scherper gesteld. De symmetrie is nu aanwezig, evenals de kleuren uit het nieuwe kleurpalet.

Het logo was de eerste stap. Daarna werd er een nieuwe website opgeleverd. Het kleurenpalet bevat alle kleuren uit de passiebloem, iets dat ook duidelijk refereert in ons nieuwe logo.

De reden dat we een passiebloem hebben gekozen als referentiekader voor ons beeldmerk is simpel maar desalniettemin gelaagd. De passiebloem heeft natuurlijke fantastische vormen en geweldige kleuren, maar daarbij draagt ze nog een symboliek die deels gebruikt wordt in onze identiteit.

Vroeger werd de passiebloem gebruikt om het kruisigingsverhaal van Jezus Christus over te brengen. Hoewel leed vaak genoeg tot prachtige dingen kan leiden gaat het ons meer om de getallen. De tien, de vijf en de drie.

De tien, die op scholen het hoogst haalbare voorstelt, gaat ook over de tienerjaren; de overgang van kind naar volwassene. Een roerige tijd waarin ontwikkeling en verandering de boventoon voeren. Termen die De Eendagsschool het liefst met beide handen aangrijpt.

De vijf, de Grote Vijf, de vijf boeken van Mozes, de vijf zuilen van de Islam, Vijf Mei, De Schijf van Vijf. Er hangt genoeg vast aan het cijfer. Het laat daarmee de inclusiviteit zien maar tevens afgebakend. Categorisering is niet erg, er een muur mee metselen is een ander verhaal. Of laten bouwen en Mexico ervoor te laten betalen.

En tot slot de drie. De Goddelijke Drie-eenheid. Ook de trias politicia. Maar misschien nog wel belangrijker: The Good, The Bad & The Ugly. Nuance in beeld, besturen en bestuurd worden. We bespreken, behandelen en nemen deel aan actuele vraagstukken in de politiek, de ethiek en religie (ook weer drie). Dat allemaal in een creatieve, vrije sfeer. Allemaal op de route van leren denken.